Tuesday, 28 February 2012

[[ Mengkarung ohh mengkarung ]]

assalamualaikum w.b.t. 

senyum ok! seperti biase :DD


topik arini ialah mengkarung. huaaa. aku teringat kejadian minggu lepas 

bersama ibuku.


ikuti perbualan kami(dlm kereta):-


piattttt


liya: erhh, bunyi apa tu bu?


ibu: haha. ibu terpenyek mengkarung lah rasenye.


liya: mengkarung? (dlm hati aku, cmne ekk rupa mnde tu? -_-


ibu: x sekolah punye mngkarung! duduk je lah kat tepi tu. hok gatai2 nak 


lintas jalan tu buat pe.


liya: (uiks, mngkarung mmg lah x sekolah. kturunan sejak azali lg. 


entah2 sekolah pun mmg tak kenal. ak ktawa kecil) haha. dia nak jumpe awek 


kat seberang jalan tuu. kesian dia. -nak dating kot-


ibu: hurmmmm, :o




hensem tak? kau ade? takde kan? :P


apa yang aku nak ckp kat sini, kalau korang ade akal, ade otak, pakailah baik2. 

:)) ni tak, pkai terburu2 je. kan tak pasai2 kena padahnya. mcm mngkarung 

tuu, mati! haa, kita pasti x nak mati dlm keadaan hidung xde, otak pecah, 

mata terjojol keluar kan, kan? jangan org ckp kita tak sekolah dahla. ak bukan 

apa, sedih bila bace brita ttg anak2 muda skrg, nak2 org melayu. suka sgt 

terbang. trbang? erm, alahh terbang mcm superman tu. bajet ade sayap la tuu. 

erm,those yg merempit espcialy, please 'ingatlah org yg trsayang'.



 haa, ni namanye sentak mengkarung. or boleh ringkaskan jadi 'setok karung'. maksudye muscle cramp ok? haha :DD


ni lah sedikit info plus nasihat yang aku boleh kasik kat korang. maaf kalau

tkasar bhasa. budi bahasa budaya kita!. 

out dulu. OFF. kbai. ^^

No comments: