Tuesday 17 April 2012

jodoh rahsia Allah



hurmmm, air mata ku bergelinangan tatkala aku mnonton bbrapa babak dlm cerita DI BAWAH LINDUNGAN KA'ABAH.
-filem dari Indonesia 2011-

disekanya air mata, takut adik aku tgk. tapi nak buat camne, bapak sedih citer ni. meleleh gak air mata aku bak empangan pecah. lol


"ya, ko nangis? hahaha," tanya adikku, jaja.
"tak lah. mane ade. (sambil sengih kerang busuk)," bls aku.




subhanallah, filem ni mmg bagi kesan kat aku. :"( antara bab yg pling mnyedihkan bila hamid berangkat naik kereta api utk mrantau.
zainab cuba utk mngejarnya tapi x dpt. mase mak hamid mninggal mmg power ah. sedih yg amat sih. aku rase kalau korang laki, jiwa jantan korang pun terusik tau. tak silap ari bulan, nangis jugak kot. :P
hoho~aku sedih gak time hamid diftnah and diusir dari kampung. waktu hamid cuba habiskan tawaf ketujuh pun sedih jugak. tapi hamid tak brupaya nak habeskan sebab sakit. ungkapan hamid slepas tu amat brkesan giler.
*bagi aku lah. hehe.
depan ka'abah dia cuba lafazkan cinta dan jiwanya kpd Allah. ketaqwaan hamid sngguh mngkagumkan. time zainab mninggal pun mmg tacing ahh.
tengok ni.



"jika kamu merasa tak punya siapa2, ketahuilah Allah itu lebih dari cukup  
zainab : kau pasti sedih dan mnderita sekali dibuang dari kampung ini, bgaimana caranya kau bisa mlewati semua ini, mid.

hamid: untuk mlewati badai kita harus brjalan, nab. bukan brhenti. dan utk terus brjalan hanya ada dua hal yg harus kita bawa, kyakinan dan cinta. :') 



-scene depan ka'abah-

kononnnya mreka brtemu slepas mninggal. awww~ so shuwittt <3

tersimpan hasrat tiada siapa yang mngerti,
harapan mnggunung smpai pnghujung dinanti,
dengan izin Tuhan kan bersama kapan hari pasti,
sabarlah mnanti ksabaran diuji,
aku pasrah shja kpd yang Esa,
kerna ku tahu dua dunia kita berbeda. <3


dalam filem ni brakhir dgn kmatian kdua-duanya,
HAMID dan ZAINAB.
bagi aku nilah kmatian cinta sjati. hewhew.

moh tengok trailer ni. kalau nak tgk full movie, youtube aje! 





aku syorkan korang tgk. sumpah tak kan mnyesal. seriously, it's highest recommendation.

okey, slmat beramal little lovers
and dont forget to watch this.

:*

















1 comment:

budakserius™ said...

Ya.Betul tu.Jodoh itu rahsia Allah s.w.t.